Identifikator | |
Term | Feil |
Definisjon | En feilmelding fra postkasseleverandør med informasjon om en forretningsfeil knyttet til en digital post forsendelse. |
Kilde | DIFI |
Feilmelding sendes fra Postkasseleverandør når det oppstår en uventet
feil som ikke kan håndteres av postkasseleverandør innenfor SLA krav.
Feilene kategoriseres overordnet i to typer, enten som klient feil som
Avsender må rette opp i eller som server feil som oppstår hos
postkasseleverandør.
Feil kategorisert som klientfeil vil komme dersom Avsender har sendt en
digital postmelding som ikke kan behandles av Postkasseleverandør.
Dette kan være feil som f.eks:
Generelt vil dette være alle feil med Digitalpostmelding og Dokumentpakken.
Feilen må utbedres og ny Digitalpostmelding må sendes.
Feil kategorisert som serverfeil vil oppstå dersom postkasseleverandør har interne feil som stopper behandlingen av den digitale postmeldingen.
Identifikator | Kardinalitet | Datatype |
---|---|---|
Signature | 1..1 | ds:Signature, Enveloped XML signatur |
tidspunkt | 1..1 | xs:dateTime |
feiltype | 1..1 | xs:string |
detaljer | 0..1 | xs:string |
feiltype kan ha følgende verdi:
Kodeverdi | Beskrivelse |
---|---|
KLIENT | Feilen kommer pga. feil på input eller andre feil der Avsender må rette opp i årsaken til feilen |
SERVER | Feilen kommer av feil på sentral infrastruktur. Avsender må ta kontakt med Sentralforvalter for å få rettet opp i feilen. |
© Digitaliseringsdirektoratet