Hjem > resources > begrep > felles
Informasjonsbehov
| Term |
Informasjonsbehov |
| Definisjon |
Beskriver det opplysningskrav som en Virksomhet har definert |
| Datatype |
String |
| Kilde |
Digdir |
| Kommentar |
Informasjonsbehov brukes i forespørsler til Kontakt- og reservasjonsregisteret for å definere hvilke opplysninger som skal utleveres til virksomheten. Forespørselen vil være en HentPersonerForespoersel eller en HentPersonForespoersel som sendes til kontakt-og reservasjonsregisteret. Det er 1-1 mapping mellom OAuth2 scopes og informasjonsbehov-elementet brukt i SOAP-API’et. |
| Kodeverdi |
Beskrivelse |
| Person |
Person gir kun informasjon om Personen finnes i registeret og reservasjonsstatus. Person er implisitt og returneres alltid. |
| Kontaktinformasjon |
Kontaktinfo gir informasjon om Person og Personers kontaktinformasjon, dvs epost-addresse og mobiltelefonnummer |
| Sertifikat |
Sertifikat gir informasjon om Person sitt sertifikat som skal brukes i forbindelse med kryptering av Sikker Digital Post |
| SikkerDigitalPost |
SikkerDigitalPost gir informasjon om Person, postkasse og postkasseleverandøren. |
| VarslingsStatus |
VarslingsStatus angir om Person kan varsles ihht eForvaltningsforskriften §32. Dette informasjonsbehovet trigger filtrering i Oppslagstjenesten, dvs. Kontaktinformasjon, Sertifikat og SikkerDigitalPost på personer med utgått kontaktinformasjon vil ikke bli utlevert. |
| Spraak |
Innbyggers foretrukne språk for kommunikasjon med det offentlige. |